Strona wspierająca kształcenie
z Historii Sztuki i Wiedzy o Kulturze
w Zespole Szkół nr 31 im. Jana Kilińskiego
w Warszawie

Sprawdź swoją wiedzę

(fowizm, ekspresjonizm, kubizm)

Zad. 1 Kto jest autorem słynnego obrazu pt. "Radość życia"
oraz jaki kierunek artystyczny artysta reprezentuje? (2 pkt.)

Nazwisko autora: Nazwa kierunku:

Zad. 2 Z pośród wymienionych artystów zaznacz tych, którzy
urodzili się we Francji. (1 pkt. za w pełni poprawne rozwiązanie)

Zad. 3 Podaj nazwę kierunku, który jako pierwszy całkowicie
zerwał z tradycyjną perspektywą renesansową? (1 pkt.)

Nazwa kierunku:

Zad. 4 Poniżej podane są charakterystyczne cechy poszczególnych
kierunków (fowizmu, ekspresjonizmu i kubizmu). Do każdej cechy przyporządkuj
jeden odpowiadający jej kierunek. (7 pkt.)


Nazwa kierunku: Sugestywny kolor, kontrasty kolorystyczne, ogólny niepokój.
Nazwa kierunku: Stosowanie czystego koloru.
Nazwa kierunku: Symultaniczność przedstawienia, wchodzenie do przedmiotu.
Nazwa kierunku: Korzystanie z materiałów niemalarskich w obrazie np. wyciętych gazet.
Nazwa kierunku: Stosowanie geometryzacji w obrazie.
Nazwa kierunku: Obraz pełni funkcję przede wszystkim dekoracyjną.
Nazwa kierunku: Brak cieni rzucanych przez postacie i przedmioty.

Zad. 5 Technika polegająca na tworzeniu kompozycji poprzez
wykorzystywanie oprócz tradycyjnych mediów malarskich
również skrawków gazet, tkanin, czy fotografii to: (1 pkt.)

Nazwa techniki:

Zad. 6 Nazwa, którego kierunku oznacza "dzikie bestie"? (1 pkt.)

Nazwa kierunku:

Zad. 7 Dokonaj analizy obrazu pt. "Taniec" H. Matisse'a
- w zakresie kompozycji, kolorystyki i światła - poprzez zaznaczenie wybranych cech obrazu.
(14 pkt. - za pełną analizę, w przypadku udzielenia trzech błędnych odpowiedzi 50% pkt.
jest zabranych, w przypadku większej ilości błędów za analize otrzymasz 0 pkt. )


Reprodukcja pochodzi ze strony: www.monikawaraxa.blogspot.com/2014/05/matisse-z-perspektywy-miekkiej-poduszki.html

Kompozycja


Kolorystyka

Światło

Ilość punktów:  = ....
Twój wynik:  = ....
Analiza obrazu:  = ....

O autorze

Michał Kargol – student III r. historii sztuki ze specjalnością kultura miejsca na Wydziale Zarządzania Kuturą Wizualną Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.

O stronie

Strona internetowa jest aneksem plastycznym do pracy licencjackiej pt. „Rozwijanie zdolności twórczego myślenia w szkole ponadgimnazjalnej w ramach kształcenia z przedmiotów artystycznych”. Promotorem pracy jest dr Ewa Muszyńska. Aneks powstał w Pracowni Struktur Mentalnych (mgr Kuba Maria Mazurkiewicz i mgr Łukasz Izert).

Projekt i wykonanie: Michał Kargol. 2017.