Strona wspierająca kształcenie
z Historii Sztuki i Wiedzy o Kulturze
w Zespole Szkół nr 31 im. Jana Kilińskiego
w Warszawie

Artykuły

Poniżej znajdują się wybrane zagadnienia z mojej pracy dyplomowej przeznaczone dla uczniów, rodziców i nauczycieli.

Legenda. W każdym artykule po prawej stronie znajdują się informacje przeznaczone dla konkretnych grup, które wyznaczone są ikonami: Uczeń, Rodzic, Nauczyciel.

Problemy badawcze w mojej pracy dyplomowej

Główny cel mojej pracy to pytania: na czym polega twórczość, kto może być twórcą oraz jak rozwijać zdolności twórczego myślenia. Podczas pisania pracy opierałem się na lekturach z zakresu pedagogiki i psychologii oraz na własnym doświadczeniu zdobywanym podczas praktyk pedagogicznych w Zespole Szkół nr 31 im. Jana Kilińskiego w Warszawie.

Dość szybko zrozumiałem, że istniejące teorie nie wiele wyjaśniają, a jedyną drogę "wychowania do twórczości" stanowi wypracowanie własnej koncepcji pedagogicznej. Odchodząc stricte od teorii i koncepcji twórczości skupiłem się na innych problemach związanych głównie z wychowaniem i kształceniem, pedeutologii (nauce o osobie nauczyciela) oraz analizą współczesnego systemu edukacji. Główny czynnik, który ustanowiłem podstawą mojej koncepcji to komponent afektywny (emocjonalny). Rozbudzenie go w jednostce przy pozytywnym działaniu innych czynników i stymulatorów, stanowi bazę mojej pracy.

Po lewej stronie znajdują się wybrane zagadnienia z mojej pracy dyplomowej. Praca liczy sobie ponad 60 stron, dlatego wiele zagadnień jest omówionych w dużym skrócie. Jednak na potrzeby uczniów, rodziców i nauczycieli postarałem się opisać poszczególne zagadnienia w sposób zwięzły i ciekawy.

O autorze

Michał Kargol – student III r. historii sztuki ze specjalnością kultura miejsca na Wydziale Zarządzania Kuturą Wizualną Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.

O stronie

Strona internetowa jest aneksem plastycznym do pracy licencjackiej pt. „Rozwijanie zdolności twórczego myślenia w szkole ponadgimnazjalnej w ramach kształcenia z przedmiotów artystycznych”. Promotorem pracy jest dr Ewa Muszyńska. Aneks powstał w Pracowni Struktur Mentalnych (mgr Kuba Maria Mazurkiewicz i mgr Łukasz Izert).

Projekt i wykonanie: Michał Kargol. 2017.